16. 11. 2015


OBLÍBENCI NA BOOKTUBE 

Poslední dobou lidé tráví čím dál tím více času sledováním videí na youtube. Ani já nejsem výjimkou. Ačkoli jsem si oblíbila videa o životním stylu a různá srandavidea, nejčastěji se stejně dívám na videa o knížkách. Obecně bychom to nazvali BookTube. Na tomhle knižním youtubu je také den ode dne více videí a youtuberů, ale během těch cca. 2,5 let, kdy jsem booktube objevila, jsem si našla své favority, o které se s vámi dnes podělím. 


Jak jsem vlastně booktube našla? Chtěla jsem získat nějakou inspiraci na čtení a anglicky jsem si zadala seznam 10 nejlepších knih pro rok 2012. Strašně moc se mi líbilo video od booksandquills. Od té doby ji sleduji, i když musím přiznat, že nepatří mezi mé úplně nejoblíbenější. Hrozně se mi ale líbí, když mluví o svých nizozemských kořenech, i když čte knihy v angličtině a bydlí v Británii. Jediným zástupcem Austrálie na mém seznamu je Little Book Owl. Koho mám ale ze všech nejradši, je Regan Perusse z PeruseProject. Přijde mi nejvtipnější a hlavně máme doopravdy podobný vkus na knihy. Výjimka potvrzuje pravidlo, ale hodně často se mi stává, že si o nějaké té knížce myslím úplně to samé jako Regan.

Přijde mi, že na booktube jsou tou snad nejznámější skupinou členové tzv. booksplosion. Každý měsíc je vybrána jedna kniha, kterou si všichni tři přečtou a později ji dohromady zkritizují. Mluvím tu o Katytastic, polandbananasBOOKS a jessethereader. Právě tato trojice se řadí mezi mé oblíbence hned po Regan. 

Pokud se budete dávat hodně velký pozor při sledování filmu Divergence, všimnete si zde Sashy Alsberg, kterou můžete znát také jako abookutopia. 

Lidi, o kterých jsem se až doteď zmínila sleduju už dost dlouhou dobu. Vlastně jsem s tímto výčtem až donedávna byla docela spokojená. Jenže se mi stalo, že jsem doopravdy neměla co dělat a všechna nová odebíraná videa už jsem měla zkouknutá. Tak mi na seznam přibyly ještě další tři youtuberky, které vám, stejně jako ostatní, doporučuji. Jedná se o readbyzoe, Hails Hearts Nyc a v neposlední řadě také gracewithabookinherface.


                                           booksandquills                                   Little Book Owl





PeruseProject


abookutopia

polandbananasBOOKS, jessethereader a Katytastic


 gracewithabookinherface                                                                   readbyzoe

Hails Hearts Nyc 

Žádné komentáře:

Okomentovat